Aku Sayang Kamoo!!

Monday, 12 December 2011

Rindu Bertandang...





Bila bosan melanda mula teringat kampung...kalau korang tengok gambar kat atas tu..itu la kampung aku..betul-betul tepi pantai, disebalik pokok kelapa tu la umah aku, gambar nie aku amik masa balik awal tahun aritu......banyak perahu-perahu nelayan landing kat situ..biasanya mak ayah aku akan tunggu nelayan balik dari laut untuk membeli ikan segar...kalau beli direct dari nelayan memang murah sangat..ikan dia pun segar2,hijau2 lagi...bayangkan ikan yang sesegar tu tu kita bakar...cecah air asam..manisnya x tau nak cakap la...mabless!! Mungkin korang pernah makan 'ikan celup tepung,udang celup tepung,sotong celup tepung' kan? best kan? paling femes kat kampung aku la...gerai-gerai dia dekat ngan pantai...makan sambil diulik angin pantai dan sesekali leh tengok kapalterbang landing,betul2 atas kepala korang...bahagianya..
                         

haaa...kecik- kecik dulu aku memang suka mandi pantai..buleh dikatakan tiap-tiap petang sampaikan kulit dan macam pelakon tamil dah...siap bawak tikar, bawak makanan,bawak bola lagi main kat dalam air..hari2 kitaorang berkelah...kalau korang tanya dah berape kali tertelan air masin...aku pun dah tak ingat..punya la banyak minum air masin...rasa mcm tak leh beza air masin ngan air garam...hahahaha..sama jer...



Itu dulu...masa cepat berlalu...pantai ni banyak menyimpan segala suka duka ku...ketawa, menangis, gembira...semuanya disini...saksi segala tentang kehidupan ku...





Inilah aku seadanya...thankz for reading.......

1 comment:

zatiey said...

zatiey pon join jgk...jemput singgah ke belog zatiey..

http://cintakukini.blogspot.com/