Aku Sayang Kamoo!!

Thursday, 8 December 2011

Hari Khamis Malam Jumaat...

Horeyy....dah khamis sudaa...seronok bagi orang yang dah kawin,hahahaha..yang muda mudi tu kalau dengar nie mesti senyum simpul..kononnya malu tapi bila kita bercakap ade jer pasang telinga....kata orang kalau malam jumaat nie 'bersama' lagi elok...banyak pahala...abis tu malam2 lain takde pahala ker?? jangan pulak bila dengar dapat pahala tu korang punyer aksi lebih2 lak..aksi oversea lak...hahahaha...

Kadangkala kita orang melayu nie malu nak cakap benda-benda macam nih, benda2 dalam kain nih...puas ke tak puas ker diam jer..lambat laun benda yang macam nie akan jadik masalah dalam ikatan perkahwinan.. betul ker perceraian kat malaysia nie kebanyakkannya punca dari SEKS? betul ker??? setengah kaum wanita lebih rela menderita daripada membincangkannya secara terbuka untuk menjaga perasaan pasangan masing-masing.

Okey uolss yang kat luar sana tuh, meh sini aku nak cakap, aku pun perempuan mcm uollss semua...sebagai perempuan takde alasan kita tak buleh jaga badan kita, takde alasan kita dah beranak pinak sibuk melayan anak, tanggungjawab kat suami terabai terutama bab-bab atas katil nie ..bab kata orang tua..makin lama kawin makin banyak skill  untuk menambat hati suami..takder la suami makan luar..layan suami mcm pelacur kelas atasan (pernah kuar dalam paper suatu ketika dulu,aku pun tak ingat dah..) tapi aku terfikir layanan yang mcmana ekk?? bagus sangat ker pelacur kelas atasan nih??

Akan tetapi dengan JUJUR tanya lah pada diri anda sendiri, adakah uolss semua menghadapi situasi begini...


  • Semakin kurang kemesraan dan kasih sayang bersama pasangan..kalau masa bercinta buleh berkasih sayang bagai, mengapa lepas kawin x bules lak? after married la kita nak merapatkan lagi kemesraan yang terjalin...
  • Suasana romantik tidak pernah ada atau hilang entah kemana bila dah kawin dan beranak pinak
  • Aktiviti seks semakin kurang dah tak sehebat dulu, alasannya masing-masing penat
  • Tidak tahu apa nak buat untuk menyemarakkan rumahtangga anda

Bagi aku hidup di alam perkahwinan nie tak sama dengan hidup diwaktu bujang dulu, ia memerlukan komitmen dan perkongsian hidup dalam pelbagai aspek. Sentiasa lengkap melengkapi antara satu sama lain,sentiasa ade give and take...paling penting belajar terima keburukkan suami seadanya, jaga penampilan kita supaya suami sentiasa terliur, bila kat luar dah terliur jangan lupa penjagaan dalaman pulak, penjagaan dalaman adalah penting sekali bagi kita yang dah beranak pinak nie, makan la jamu-jamu untuk meningkatkan stamina, merapatkan apa yang dah longgar, bila dalaman dah mantop...baru best beraksi..hahahaha..takde la dengar bunyi2 kurang menyenangkan...

Sekadar ingin berkongsi dan mengingatkan diri supaya tidak lupa tanggungjawab seorang isteri...kekadang sebagai manusia yang tidak sempurna kita selalu lupa perkara-perkara yang bagi kita remeh temeh tapi sebaliknya boleh meruntuhkan masjid yang dibina, janganlah kita tergolong dalam salah seorang dari masalah  perceraian kerana SEKS...buka minda buka hati..fikir la secara positif kerana sebagai manusia yang sempurna kita perlukan SEKS dalam kehidupan...













Inilah aku seadanya....thankz for reading...........





2 comments:

Nur Raihana Abd Rahim said...

bunyik apa tu kak?ahahahahaha!!!!setuju, dah kawen kena jaga badan dan penampilan lbh lg drp zaman bercinta supaya suami sentiasa syg kita.jgn sblm kawen pakai baju cantik2,minyak wangi 24 jam, g kedai bwh umh pun tepek bedak,bila dah kawen badan bau ikan,pakai kain batik siang malam.muka pucat mcm orang nak mati.Mana suami nak selera kan?tepuk dada cermin diri dalaman dan luaran.kui3

mekjangok said...

bunyi air pantai sudah melimpah la...kalau bunyi sedap tu ok gak..hahahaha