Aku Sayang Kamoo!!

Friday, 18 November 2011

Dinner At Home...

Sekarang nie asyik hujan jer...alhamudlillah dapat lagi merasa nikmat Allah...dulu kalau kat kampung waktu aku kecik2..bila ujan jer memang cukup seronok, paling aku ingat tiap kali ujan mesti mandi bawah coreng atap nenek aku..mmg best la, yang peliknya payah pulak nak kena demam, sekarang ujan setitik pung boleh deman..bab kata orang lain dulu,lain sekarang..

Petang semalam aku balik keje pun tgh ujan,aku pergi keje biasa la..REMPIT,kat kl nie mana leh bawak kereta,ujan setitik jam punyer la panjang...balik2 keje amik anak, trus bersilat kat dapur..laki aku awal2 lagi dah tanya...'masak ker beli??..hehehehe...aku jawab ler..'ari nie masak la..'coz aku jarang masak,lagipun makan berdua jer,anak2 aku sebelum amik pengasuh dah bagi makan kenyang2,kekadang bila masak tu..x abis buang jer,membazir kan??masak skit pun x abis... aku cukup kagum dgn MAMATIAMIA tu...hari2 ade jer menu dia...jom layan aku masak..

nie cili api ngan kunyit jer,setengah orang letak bawang bagai..aku simple jer..


serai nie aku ketuk2 skit...



Jeng3..dah siap..masak lemak cili api ayam...
sambak tempotak..gambar nie aku google coz lupa nak amik..

Ikan goreng.....


Masak nasi 3 pot..licin!! makannya 3 orang jer...melampau kan, anak2 aku memang suka masak2 mcm nie...pedas2 skit lagi la selera diaorang makan....bila tengok diorang makan..hilang penat memasak...


Inilah aku seadanya...thankz for reading..



2 comments:

Anonymous said...

wah... sodap eh... nak.. ada lagi dok??? ngehehehe...

Nur Raihana Abd Rahim said...

masak lomak tak ajak