Aku Sayang Kamoo!!

Wednesday 16 November 2011

12 cara isteri sentiasa disayangi suaminya...

Assalamualaikum...

Khas buat isteri2..adakah anda tergolong dalam 12 cara isteri sentiasa disayangi suami..tepuk tangan tanya la kawan sebelah samaada dia dgr ker x? kalau x dgr..hadiahkan kawan anda putik kapas..hahaha..jgn sentap..gurau di waktu petang, jom kita layan...


1.       • Isteri bangun awal dahulu, jangan sampai suami bangun dan memasak untuk isteri.
Jawapan Aku: Memang slalunya aku la yg bangun dulu...

2.       • Segera siapkan minuman pagi hari kesukaan suami, spt kopi atau teh atau susu. Tawarkan, menu apa yang diinginkan pagi ini.
Jawapan Aku: Hari minggu jer la....ari lain x sempat..bab nak Tanya menu apa tu..dari mlm lagi aku dok Tanya..mithali kan aku..hehehhe

3.       • Bila suami pergi kerja, hantar sampai ke depan pintu, pastikan isteri sudah dalam keadaan rapi.
Jawapan Aku: Ini terbalik skit...dia hantar aku bukan depan pintu umah jer...pintu opis..masa tu aku mmg serapi-rapinya la,dah bersolek bagai...nak gi keje kang...

4.       • Bila suami pulang kerja, jangan sampai keadaan rumah dalam keadaan berselerak. Sambut suami dengan senyuman yang indah.
Jawapan Aku: Aku akan sambut dia kat pintu pagar opis dengan senyuman meleret2...

5.       • Jangan lupa, sediakan makanan kesukaan suami bila dia pulang kerja.
Jawapan Aku: Kuih yang dibeli masa on the way balik umah ngan air Nescafe jer...itu pun kekadang jer...jika blk lewat skit aku terus bersilat kat dapur...

6.       • Sederhana dalam berpenampilan. umumnya laki-laki tidak menyukai perempuan yang berpenampilan dengan mekap tebal, sebaliknya kesederhanaan lebih menarik bagi mereka kerana menurut mereka lebih indah kecantikan asli perempuan.
Jawapan Aku: T-shirt,blaus, jean,bedak baby,gloss,lipstick...asli kan??

7.       • Jika ada masalah, apapun yang bergejolak dihati Anda, berusahalah untuk tetap sabar dan menahan diri untuk tidak menyakiti hati suami.
Jawapan Aku: Betul tu aku setuju...tanya nada suara yg manja2..lentok2...hahaha

8.       • Dapat mendampingi suami dalam suka dan duka.
Jawapan Aku: Sejak kahwin aku la tempat dia mengadu...aku la kawan,aku la isteri,aku la segalanya untuk dia..

9.       • Berusaha untuk menjadi sahabat yang menyenangkan di bilik tidur.
Jawapan Aku: Aku la sahabat paling best buat dia...dia cakap la..hahaha
10.   • Jika ada persoalan, segera tanyakan dengan suami, jangan simpan masalah di hati. Apalagi membocorkan rahsia diluar rumah.
Jawapan Aku: Betul2....setuju...itulah tonggak kebahagian

11.   • Jika ingin keluar, minta izin atau atas pengetahuan suami.
Jawapan Aku: Betul2...
12.   • Jangan menjadi isteri yang boros dalam belanja. Terutama untuk hal hal yang tidak penting.
Jawapan Aku: Bab nie..akan aku berubah dari semasa ke semasa.sesungguhnya aku wanita yg lemah $$$$$$.




inilah aku seadanya...thankz for reading...

No comments: