Aku Sayang Kamoo!!

Friday, 20 January 2012

Makan-makan kat Restoren Rebung..

Asslamualaikum..rabu lepas opis aku gi makan2 kat Restoren Rebung kat bangsar tu, milik Chef Ismail dan Sheikh Muszhafar tu..meraikan selesainya penutupan akaun...aku memang tak pernah pegi kat situ...iye la area bangsar tu kan slalu jem...first time makan situ..makanan kat situ pun sedap la jugak..jom layan gambo..


Haa..ni masing2 baru jer sampai..sesi mengambil tempat...sebelum pegi tu kami dah buat tempahan...semua skali 30 orang..so dia bagi 1 bilik la untuk kami..nak pegi tu sesat la jugak, bukannya aku jer yg tak pernah sampai..yg lain pun sama..rupa2 restoren dia bukannya unit kedai..tp rumah teres yg dah diubahsuai...itu yg sesat tuh..masing2 dok mencari unit kedai kat tepi2 bangunan tuh..mana nak jumpa..hehehe..


Sementara menunggu yang lain-lain tu sampai, masing-masing dok membelek hanphone..snap sana..snap sini...sama la aku..hikhikhik...

Aku & fiza...dia ni budak johor..still available.. yg senyum kepala sengget skit kat blakang aku tuh..penolong pegawai aku...member aku ckp, bila kita tempah bilik kat restoren nie, chef ismail akan bersama-sama dgn kita...melayan sambil berborak2..tp waktu tu dia takde..staff dia cakap dia ke Europe..rugi tol..kalau tak dah buleh posing ngan Chef...hehehe..gile glamer tol aku..whatsoever la..

Yg bersongkok putih tu cc aku...biasa la sebelom makan berucap2 skit..yang lelaki tinggi tu tukang baca doa merangkap tukang amik gambo kitaorang....still available lagi tuh..boleh dikatakan kat opis aku tu ramai anak dara dan teruna la..hehehehe 

hehehe...selesai makan baru amik gambor..coz masing2 lapor tak sempat nak snap sume...harga lunch untuk satu org RM45++....tp semua ade la...nasi hujan panas...lauk pauk..ikan bakar dia best..tgk tuh..tinggal kepala jer..yg tukang meratah si fiza tuh(gambor kat atas tu)..yg dalam daun pisang tu namanya kuih abot2...tp aku slalu tersasul panggil kuih obor2...hehehe..


Sebenarnya banyak lagi menu dia..seperti ubi kayu rebus, pulut durian, daging kambing masak kuzi, pengat pisang, popia...byk la..aku pun tak ingat sgt...buless makan sampai kenyang la...sape yang nak merasa masakan chef tu..buleh la dtg sini...sebulan skali ker...kalau hari2 mahu kopak nih...maaf jika ayat aku nie berterabur...harap korang faham...okess...

'SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU CINA'

10 comments:

Suhami Ahmad said...

wah...nampak macam best tuh

Pen Biru said...

Inilah utgnya keja dgn jabatan kaya raya.Sy dh keja 11thn d akauntan negara pn x pnh celebrate pnutupan acc..Huhu.

imie shukor © said...

memang slalu dgr kefemesan restoren Rebung..tapi tak sampai lagi..

Nafisya Ismail said...

bestnye... ni jelous ni tgk org g mkn-mkn... heheh.. terbaik :p

tiaLAURENN said...

syokkk nye . akan menyinggah di sini one day!

mekjangok said...

Atok:mmg best pun atok...pergi la skali...

mekjangok said...

penbiru: iyer ke...sama la..ditempat lain mmg takder...saya dulu pun mcm tu..pindah jkr jer diaorg buat mcm nie...bagus jugak kan...dah penat lelah bekerja..sesekali bergembira apa salahnya...

mekjangok said...

imie: tempat dia jem la skit...tp kalau nak merasa jem tu takder hal lah kan...hikhikhikhik..

mekjangok said...

nafisya: aaa pijah..ko kan suka mkn2..pergi la...ajak kengkawan skali...tp lebih baik ajak pakwe..dah sah2 dia yg blanje...hikhikhik..

mekjangok said...

tialaurenn: singgah...jgn tak singgah, eh2 mcm promte lak..nie kena bagitau chef ismail nih...mana tau lenkali leh mkn free...hikhikhik