Aku Sayang Kamoo!!

Friday, 4 May 2012

Salam Jumaat..

Assalamualaikum....

Sedar tak sedar dah jumaat...baru jer balik dari cuti..esok cuti lagi,bestnya kalau banyak cuti kan...badan nie pun masih lagi terasa penat, perjalanan dari kl-trg-kl amat memenatkan, ...ari ahad nie aku berkursus la pulak...tahu kat mana? Institut Perakaunan Negara Sabak Bernam...first time pegi, kengkawan yg dah penah pegi cakap best...x tahu la, first time jugak aku berjauhan dari si kecik tu (aman)..pagi tadi dah buat perangai..tak nak pergi umah pengasuh...melalak, tetiba hati nie risau camaner nak tinggalkan dia nanti...sebelom nie tak pernah pegi kursus bermalam, selalunya balik hari jer...sedih pun ade...tapi aku terpaksa la pegi, nak cukupkan 7 hari...kang nanti nak bersalin lagi...bagi yg kakitangan kerajaan mungkin dah tahu pentingnya kursus tu...setengah org ckp tak perlu la pegi, tak cukup pun takpe...tp bila difikirkan balik, aku rasa aku patut pergi...itu melibatkan akauntabiliti kita...keje bagus bagai nak rak pun...tp kita memandang remeh perkara nie pun tak elok jugak...gaji nak naik aje, tp keje slalu jer protes...lu pikir la sendiri bak kata nabil...masuk jer goverment nie...aku dah dididik ape itu akauntabliti, disiplin, ikut peraturan bagai..bla..bla...bla...jadi dah terbiasa, bukan nak kata aku nie bagus bagai....aku juga manusia biasa, macam korang sume, tak lepas dari melakukan dosa-dosa kecil...walau dalam sedar atau tak...kekadang tanpa sedar ade org terasa dgn kita, kekadang kita terasa dgn seseorang tu...itulah lumrah dalam meniti kehidupan yg mendatang...cuma sama-sama la kita belajar memaafkan org lain, menerima keburukkan orang lain, jangan jadikan ia dendam di dalam hati kerana lama kelamaan itu boleh merosakkan hati. Aku telah cuba amalkan..dan aku rasa tenang sesangat walaupun ade segelintir yg masih mengata..kerana aku redha apa yg dikatakan olehnya, aku maafkan ape yg diluahkan olehnya, kerana diri sendiri pun ade kekhilafan...mulut orang tidak boleh ditutup, tp aku sambut dgn alhamdulilah..dalam sesuatu kerja atau persahabatan, kita tak boleh puaskan hati semua orang, kerana kita manusia biasa yg lemah, tapi kita akan berusaha ke arah yg terbaik untuk semua orang...terpulang kepada sesiapa yg menilai kita...selebihnya berserah kepada yg Maha Mengetahui...

Opss...aku dah melalut kemana dah, thanks buat korang yg sudi membaca ape yg aku tulis, actually aku nak cite pasal pertunangan adik aku, tp gambar tak copy lagi...pastu nak gi kursus lagi...rasa mcm tak sempat lak...nanti la bila balik kursus nanti, lately nie sibuk skit...tp takder la mengalahkan pegawai lak....ape2 luahan aku yg buatkan korang terasa aku mohon maaf la, aku ingatkan diri sendiri disamping tu berkongsi dgn korang sume...yg baik patut disebar2kan...yg buruk itu datangnya dari aku, yg baik itu datangnya dari allah...kita jumpa lagi entry akan dtg wokey....

4 comments:

imie fatiema © said...

slmt berkursus kak yer,tempt akak course tu mmg dekat ngan umah mak mentua saya..

mekjangok said...

thankz imie...mesti seronok kat sana, member ckp kat sana ade gerai tepi pantai yg jual mee udang..mee udang dia pun sodap...mesti cuba nie!

Suhami Ahmad said...

atok suko berkursusu di IPN tu...tapi jauhhh

Nafisya Ismail said...

dtg melawat mekjangok~ kat sini.. heheh..